marketing terytorialny

piątek, 07 stycznia 2011
Krótka, chwytliwa i łatwa do zapamiętania nazwa to w marketingu połowa sukcesu. I tej połowy projekt miasta Białystok nie osiągnie…  Wschodzący Białystok Superliga Tenisa Stołowego to coś bardzo, bardzo karkołomnego.

Druga sprawa wykraczająca nieco poza sport i marketing - promocja miasta. Co Białystok chce promować? Coraz częściej unikam sformułowania "promocja miasta" bo to powinno mieć za sobą jakiś plan, cel, strategię, a najczęściej można powiedzieć tylko o prostym publicity. I to w jakimś stopniu zapewne zostanie osiągnięte.
10:03, stanislaw_pogorzelski , marketing terytorialny
Link Dodaj komentarz »
środa, 06 października 2010
Sportowiec to nie samograj się okazuje. Władze Krakowa najwyraźniej były przekonane, że podpisanie umowy z Agnieszką Radwańską to koniec projektu, który gwarantuje sukces. I wyszło jak wyszło.
21:39, stanislaw_pogorzelski , marketing terytorialny
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 09 sierpnia 2010
Liga orłów wystartowała. Z przytupem, bo gwiazd pościągano (Smolarek), dużo pieniędzy wydano (Sobiech), sponsora tytularnego nadal brak,  a i trener się nie ostał znany (Kasperczak).  Emocji jak zwykle nie zabraknie choć poziom pozostanie ten sam.

W kontekście nowego sezonu pojawił się ciekawy tekst o piłce i poziomie wsparcia ze strony samorządów. Okazuje się, że w Ekstraklasie tylko dwa kluby nie są wspierane (sponsorowane?) przez swoje miasta - GKS Bełchatów i Zagłębie Lubin. Promują się więc prawie wszyscy – często jak w przypadku Korony Kielce są to sumy znaczne. A czy ma to sens?

Zagadnienia "promocji miast" nie warto rozpatrywać pod kątem efektywna/nie efektywna do czasu gdy każdy z podmiotów nie określi co dla danego miasta oznacza promocja - jakie ma wesprzeć cele i założenia. A może być ich sporo. Od najbardziej oczywistych jakimi są turyści przez inwestorów, studentów, naukowców, aż po samych mieszkańców.

Przyjęcie różnych celów promocyjnych - a tym samym określenie precyzyjnie grup odbiorców, pozwoli ocenić czy nasz komunikat trafił tam gdzie powinien: bo jeśli chcemy przyciągnąć inwestorów "promując" nasze miasto - to cóż nam z tego, że napisali o nas w Fakcie czy na Sport.pl.... Czy włodarze Kielc wiedzą czego oczekują po współpracy z Koroną ? A kogo przyciągnąć ma Cracovia? Białystok?
10:05, stanislaw_pogorzelski , marketing terytorialny
Link Komentarze (3) »
poniedziałek, 14 czerwca 2010
Nie ma nowoczesnych metropolii bez rozpoznawalnych, silnych klubów sportowych. Barcelona, Londyn, Nowy Jork… - każde z nich jest miejscem dla światowych gigantów. W mniejszej skali zasada również obowiązuje. Trudno wyobrazić sobie Warszawę bez Legii, Kraków bez Wisły czy Poznań bez Lecha.  W interesie miast jest by kluby wspierać i promować by stały się wizytówkami na zewnątrz z jednej strony, a z drugiej atrakcją dla mieszkańców, którzy łatwiej mogą identyfikować się z własnym miastem.

Dziwne w tym kontekście są losy sportowych legend we Wrocławiu – mieście, które tak chwali się dynamicznym i zrównoważonym rozwojem. Pisałem blisko rok temu o upadku koszykarskiego Śląska, a teraz nadszedł czas na piłkę ręczną: AS-Bau Śląska, piętnastokrotny krotny mistrz kraju nie zostanie zgłoszony do rozgrywek ekstraklasy. Brak pieniędzy? Chęci? Wsparcia miasta?

Na polu walki zostali tylko piłkarze. Na długo?
12:05, stanislaw_pogorzelski , marketing terytorialny
Link Komentarze (2) »
czwartek, 18 marca 2010
Dwadzieścia pięć miast z całego świata ubiega się o nagrodę „SportBusiness Ultimate Sports City of 2010” przyznawaną przez SportBusiness Group. Tytułu, w rywalizacji, która wkracza w kolejną fazę bronić będzie Melbourne.

SportBusiness Ultimate Sport Cities Awards jest jednym z najbardziej prestiżowych rankingów w których oceniane są miasta – hosty, imprez sportowych. Lista potencjalnych kandydatów wybierana jest z ponad 2000 lokalizacji.

Polskich miast niestety na liście brak. Mimo, że są i nie pierwszego rzędu ośrodki jak Glasgow czy Budapeszt. To pewnie nadal pokuta za przesławne „Welcome in Zakopane”, które przywitało delegację MKOL. Choć z „eurową” infrastrukturą będziemy mieli szansę się pokusić o udział w konkursie.

Finalne wyniki znane będą w przyszłym miesiącu.
13:14, stanislaw_pogorzelski , marketing terytorialny
Link Dodaj komentarz »