wtorek, 25 stycznia 2011
Śnieg w lipcu by mniej zdziwił obserwatorów polskiej Ekstraklasy niż to, że Andrzej Rusko pozostanie szefem spółki Ekstraklasa S.A. na kolejną kadencję.

A jednak. Czym Rada Nadzorcza została przekonana? Czy kroi się partner na miarę Orange?
15:26, stanislaw_pogorzelski , piłka nożna
Link Dodaj komentarz »
piątek, 21 stycznia 2011
Jakże naiwnym musi być PZPN by wierzyć, że zmieniając logotyp zmienią i uatrakcyjnią swój wizerunek. Jak mało, która organizacja PZPN jest przykładem, że zmianę postrzegania organizacji trzeba zacząć od zmiany… samej organizacji. Nie ma takiej siły i pomysłu, która by sprawiła, że polscy kibice polubią i zaczną szanować prezesa Latę i jego działaczy.

Rozumie w pewnym stopniu to m.in. BP, które po katastrofie w Zatoce Meksykańskiej w USA cieszy się wyjątkowo złą opinią. Dotyczyły to także poszczególnych marek koncernu – w tym Castrola. Można przypuszczać, że duże zaangażowanie sponsorskie właśnie Castrola w najpopularniejszą w USA ligę futbolu – NFL, ma ten wizerunek nieco poprawić. Zmiana logotypu na pewno by nie wystarczyła.
09:39, stanislaw_pogorzelski , sponsoring
Link Komentarze (2) »
środa, 19 stycznia 2011
Takie powiedzonko krąży ostatnio po sieci za sprawą jednego kulturysty. To samo można powiedzieć o polskich piłkarzach ręcznych, którzy w Szwecji walczą o medale mistrzostw świata. Dyscyplina twarda, walka jest więc całkiem przyjemnie się to ogląda. Widownia telewizyjna na całkiem przyzwoitym poziomie – jak na dyscyplinę bardzo sezonową. Trzy pierwsze spotkania w TVP2 śledziło średnio 3,13 mln widzów

Ciekawe, że lipa na turnieju jest – i to z dość nieoczekiwanej strony. Okazuje się, że dziesiątki wpadek organizacyjnych zanotowali Szwedzi. Co więcej – są to wpadki na szkolnym poziomie, które mocno rozpraszają zawodników i trenerów.

Z całą pewnością co do jednej osoby w czasie turnieju można mieć pewność, że lipy nie pokaże. Karol Bielecki. Każdemu można życzyć takiej woli walki, siły i determinacji w powrocie na boisko po dramatycznym wypadku.


10:11, stanislaw_pogorzelski , sport
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 11 stycznia 2011
I to w Łodzi… A chodzi oczywiście o popularność. Merab Gabunia – jeden z najlepszych rugbistów w Polsce. Duży materiał na sport.pl.


10:15, stanislaw_pogorzelski , rugby
Link Komentarze (1) »
piątek, 07 stycznia 2011
Krótka, chwytliwa i łatwa do zapamiętania nazwa to w marketingu połowa sukcesu. I tej połowy projekt miasta Białystok nie osiągnie…  Wschodzący Białystok Superliga Tenisa Stołowego to coś bardzo, bardzo karkołomnego.

Druga sprawa wykraczająca nieco poza sport i marketing - promocja miasta. Co Białystok chce promować? Coraz częściej unikam sformułowania "promocja miasta" bo to powinno mieć za sobą jakiś plan, cel, strategię, a najczęściej można powiedzieć tylko o prostym publicity. I to w jakimś stopniu zapewne zostanie osiągnięte.
10:03, stanislaw_pogorzelski , marketing terytorialny
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 02 stycznia 2011
Przydatne zestawienie przygotowali dziennikarze ze Sport.pl – kalendarz sportowych wydarzeń na 2011 rok. I kiedy Liga Mistrzów zagra wiadomo; kiedy losowanie grup na Euro 2012 i wiele, wiele innych.

Prawdziwy kibic dostrzeże jednak oczywisty błąd w zestawieniu – a nawet nie błąd, a wielbłąd. Brak bowiem największej imprezy sportowej na świecie w 2011 roku: Puchar Świata w rugby, który odbędzie się jesienią w Nowej Zelandii. Żadne z tegorocznych wydarzeń nie zbliżą się nawet poziomem zainteresowaniem mediów, sponsorów i kibiców do Pucharu. Rok 2011 w światowym sporcie to rok rugby!

11:31, stanislaw_pogorzelski , sport
Link Dodaj komentarz »
czwartek, 30 grudnia 2010
Świąteczne szaleństwa minęły. Czas na sylwestrowe, a później zakupowe. To jak zwykle czas na całą masę podsumowań i plebiscytów – łącznie z tym chyba, najbardziej znanym organizowanym przez Przegląd Sportowy.

Ciekawy ranking – czy bardziej historyczne podsumowanie znalazłem na stronie jednej z londyńskich agencji marketingu sportowego. Rzecz dotyczy najbardziej przełomowych/innowacyjnych projektów, momentów i działań w historii marketingu sportowego na świecie.

W głosowaniu mamy zarówno wydarzenia historyczne  m.in. jeden z pierwszych kontraktów podpisanych przez prekursora MS – Marka McCormack’a; pierwsza transmisja video w systemie PPV czy rozegranie pierwszego Super Bowl, ale są i wydarzenia bliższe naszym czasom jak np. stworzenie piłkarskiej  Ligi Mistrzów czy pierwsi Internetowi bukmacherzy, którzy zmienili oblicze zakładów sportowych.

W głosowaniu na razie prowadzi powołanie pierwszego kanału sportowego przez ESPN, a tuż za jest pierwszy globalny brand sportowy firmy Nike – Air Jordan.

Czy podobne zestawienie udałoby się przygotować w odniesieniu do polskiego rynku ? Co było kamieniami milowymi ? Z pewnością nie ma sensu cofać się do lat PRL. Tu granicą będzie rok 1989 i co po nim. Co na szybko przychodzi mi do głowy: sponsoringi „egzotyczne” Miliarder Sokół Pniewy, Groclin Grodzisk Mazowiecki, Pollena Lechia; Red Bull i Adam Małysz; Plus i siatkówka; sponsoring Ekstraklasy przez Orange; flagi Tyskiego; Współpraca Sportfive z PZPN; przejecie Przeglądu Sportowego przez Axla; rozwój Polsat Sport; pierwsza i kolejne edycje Dni Marketingu Sportowego; uzyskanie prawa do organizacji Euro 2012… I co jeszcze?
15:23, stanislaw_pogorzelski , sponsoring
Link Komentarze (1) »
środa, 22 grudnia 2010
Czy rok 2011 będzie czasem zmian w polskiej koszykówce?  W stylu w jakim sprawował swoje rządy odszedł prezes PZKosz i to z pewnością dobrze rokuje na zmiany i nowe podejście. Zmarnowanej szansy Eurobasketu w Polsce z pewnością nie da się naprawić, ale nasza eksportowa gwiazda kosza znów daje impuls.
 
Marcin Gortat w Suns to kolejna szansa by o NBA mówiło się w Polsce na powrót więcej. Sam zawodnik ma szansę stać się prawdziwą gwiazdą najlepszej ligi świata.  I będzie miał tylko takie akcje jak w „hajlajtsach”.  Jeśli do tego pozostanie tak aktywnym w promowaniu koszykówki w Polsce, to szansa, że wróci boom z lat 90-tych zdecydowanie wzrośnie. Dłuższy mariaż Tauronu z ligą i sukces prawie gwarantowany.
10:50, stanislaw_pogorzelski , koszykówka
Link Dodaj komentarz »
piątek, 17 grudnia 2010
W wiele rzeczy jestem w stanie uwierzyć, ale w to, że coś może spowodować demokratycznie przemiany w państwie rosyjskim to już naprawdę mam problem. Po pasjonującym pojedynku gdzie rozstrzygnięto kto będzie gospodarzem kolejnych mundiali (choć ostatnio sponsor angielskiej kandydatury odgraża się, ze pozwie FIFA za werdykt) premier Putni rozprawia o tym jak to się Rosja zmieni. Po prostu nie wierzę.

Również nie bardzo wierzę w budowanie demokracji w Katarze. Już szybciej w mistrzostwa w zimie.
10:28, stanislaw_pogorzelski , sponsoring
Link Dodaj komentarz »
piątek, 10 grudnia 2010
Był jeden klub, który od dawien dawna nie sprzedał swoich koszulek – a dokładniej miejsca na swoich koszulkach. FC Barcelona – jako jedyna poszła wręcz drogą odwrotną i… płaciła nieco za wykorzystanie loga UNICEF.

Wszystko się zmienia. Katarscy szejkowie mają fundację, której to logotyp zagości na koszulkach Katalończyków do 2016 roku. Za 125 milionów funtów. To rekord i koniec pewnego etapu w marketingu sportowym. I proszę nie pytać po co fundacja z założenia mająca finansować rozwój społeczności lokalnych wydaje blisko ćwierć miliarda dolarów na reklamę samej siebie…
16:37, stanislaw_pogorzelski , sponsoring
Link Komentarze (1) »
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 39