| < Październik 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
piątek, 14 marca 2008

Czy komuś w Polsce przyszłoby do głowy, że piłka nożna nie była najpopularniejszą dyscypliną sportową w Europie w 2007 ?

Bo nie była!


15:31, stanislaw_pogorzelski
Link Dodaj komentarz »
W Polsce dyscyplinami, które mają największy potencjał są rugby i golf. Obie dyscypliny na zapleczu programu olimpijskiego (kilkukrotnie miały miejsce próby ich wprowadzenia), obie z masową popularnością na zachodzie.

W pierwszej kolejności do zagospodarowania przez marketingowców jest rugby, plasowane na świecie jako druga/trzecia dyscyplina pod względem popularności. W roku 2007 w Europie według badań prowadzonych przez brytyjską firmę SportBusiness Group, na pierwszym miejscu pod względem oglądalności było właśnie rugby. Również imponujące są statystyki ubiegłorocznego Pucharu Świata rozgrywanego we Francji - przyciągnął przed telewizory 4 mld widzów!

Za rugby przemawiają m.in małe wymagania sprzętowe, które mogą być barierą w rozwoju np. piłki ręcznej, która mimo sukcesów reprezentacji wymaga infrastruktury, której w Polsce brak. Ważnym z punktu widzenia kampanii sponsoringowych jest duży odsetek kibiców rugby czynnie uprawiających sport, co dla marek sportowych powinno mieć duże znaczenie. Popularyzacji rugby sprzyja także… emigracja. Polacy na Wyspach nieuchronnie mają kontakt z tą dyscypliną.

Szybkie zdiagnozowanie potencjału rugby pozwoli marce, która zwiąże się na długi okres z rugby, osiągnięcie dużych korzyści z racji pierwszeństwa przy stosunkowo niedużych kosztach – vide: case Plus GSM i siatkówki.

Duże szanse ma również w Polsce golf, jeśli tylko uda się przekonać Polaków, że to sport nie dla bogaczy, ale masowa dyscyplina w którą np. w Szwecji gra 70 % społeczeństwa. W popularyzacji z pewnością pomóc mogą takie nowinki jak turbo golf.

Na popularności gwałtownie tracić będą skoki narciarskie, które w perspektywie zakończenia kariery przez Adama Małysza, nie utrzymają masowego charakteru.

O przyszłości sportu na świecie zdecydują... Chiny i Indie. Jeszcze nie teraz, bo w pierwszej kolejności muszą pokonać problem biedy. Tuż po tym 2,5 mld ludzi zdecyduje która dyscyplina zyska miano nr 1.

09:54, stanislaw_pogorzelski
Link Komentarze (1) »
środa, 12 marca 2008

Dziś ponownie krócej niż planowałem, ale dla systematyczności ćwiczenia, to z pewnością dobre.

Jednym z warunków sprawnego i efektywnego prowadzenia biznesu, są jasne reguły według których mamy postępować. Jest to o tyle ważne, że nie można mówić o marketingu w sytuacji gdy nie wiadomo co jest dozwolone, w jakim stopniu legalne, kto możne nam zabronić, a kto będzie oceniał i sądził.

Piszę o tym nie bez powodu, gdyż właśnie na naszych oczach dokonał się kolejny krok w sprawie, która przyprawia środowiska sportowe o białą gorączkę od wielu, wielu lat. Polska liga siatkówki ma wprowadzić możliwość korzystania z powtórek wideo w sytuacji gdy werdykt sędziego jest kontrowersyjny. Rozwiązanie oczywiste, proste i skuteczne. W rozgrywkach rugby, stosowane od lat, gdzie w ciągu kilku sekund na żądanie sędziego głównego, dodatkowy arbiter wyjaśnia sytuację.

I tu pytanie sakramentalne: ile jeszcze trzeba lat by piłka nożna skorzystała z tego rozwiązania ? I co do tej pory wstrzymywało od tej decyzji.

23:08, stanislaw_pogorzelski
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 11 marca 2008

 

Seks, władza i pieniądze to klasyczne zestawienie pobudek ludzkiego działania. Choćby nie wiadomo jak się oburzać, taka jest prawda. W zasadzie pół - prawda, bo brak w tej wyliczance motywu, który skłania ludzi do porzucania rodzin, majątków, honoru i zdrowego rozsądku (o każdym z wymienionych przypadków - w przyszłości na pewno coś napiszę). Brak mianowicie sportu.

Sportu, który w połączeniu z szeroko rozumianym marketingiem jest na tyle wdzięcznym tematem, że skłonił mnie do popełnienia pierwszego w życiu bloga.

Bloga w którym od czasu do czasu chciałbym podzielić się refleksją, opinią, pomysłem, oceną, wrażeniem, emocjami itd. na temat ciekawych wydarzeń sportowych i trendów marketingowych, spiętych słowem kluczem „marketing sportowy”.

Tyle na początek.

 

21:34, stanislaw_pogorzelski
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 10 marca 2008

O sporcie w marketingu i marketingu w sporcie.

Trafnie, luźno, niebanalnie. 

15:48, stanislaw_pogorzelski
Link Dodaj komentarz »
1 ... 36 , 37 , 38 , 39