| < Październik 2017 > |
Pn Wt Śr Cz Pt So N
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
sobota, 01 marca 2014
Wydać 50 mld $ na IO by poprawić swój wizerunek i tydzień po igrzyskach rozpętać wojnę. Dobrze wydane pieniądze.
22:27, stanislaw_pogorzelski
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 03 lutego 2014

Czym powinien zajmować się marketing sportowy? Zaczynam się zastanawiać czy jakoś nie nazwać inaczej swoich zainteresowań. Coraz częściej mam wrażenie, że w branżowych dyskusjach na różnych grupach – choćby marketing sportu na FB – dominują jedynie dwa tematy: clipy i logotypy. Tematy, które dla mnie zawsze były narzędziami – wtórną sprawą do celów podstawowych – maksymalizacji zysku organizacji biznesowych czy sportowych. Przykład przy okazji tegorocznego  Super Bowl. Jak zawsze ochy i achy na spotami (bo faktycznie fajne są), ale jakoś w PL nie ma dyskusji nad newsem z ostatnich dni, gdy szef jednego ze słono płacących za 30 sekund reklamy w czasie meczu koncernów, przyznał, że wie coś czego inni nie wiedzą. Że taka reklama zupełnie mu nie sprzedaje. A u nas? Who cares!

22:31, stanislaw_pogorzelski
Link Komentarze (1) »
środa, 22 stycznia 2014
Oglądalność na poziomie 5-6 mln, wymarłe ulice (prawie) i szaleństwo (prawie) wśród kibiców. Dziś piłkarze ręczni grają kolejny mecz. Wygrają – dalej darzeni będą masową miłością. Przegrają – do następnego sukcesu – zapomniani.

Jak przekuć chwilowe zainteresowanie na trwałe? Szczególnie gdy duże rozgrywki są skumulowane w jednym okresie roku, a liga mała? Wyraźne pozycjonowanie,  poza sportowa komunikacja gwiazd, programy szkolno-edukacyjne, social media, aktywacja projektów sponsorskich, codzienna komunikacja dyscypliny. To na początek.

12:47, stanislaw_pogorzelski
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 05 stycznia 2014
Kilka dni temu koleżanka pochwaliła się, że była z synem na turnieju piłkarskim. Syn stał na bramce. Drużyna przegrała wszystkie mecze. Opowiedziała również jak w drodze powrotnej (tylne siedzenie, piękny SUV) rozmawiali o tym jaka fajna była zabawa.

I mina mi zrzedła. Powiedzieć, że stanie na bramce to lekki wstyd? Że przegrać to wstyd? Że wracać z mamą z meczu to lekki wstyd? Po namyśle nic nie powiedziałem. Bo czasy się zmieniły. Coś co kiedyś było końcem kariery towarzyskiej dla dziesięciolatka dziś nie jest czymś przykrym. Bo czasy się zmieniły.

Spędziłem dzieciństwo na podwórku – grając, biegając i rozrabiając. Wychowany w sposób, który psycholog aktualnie określa jako patologiczny. Spędziłem dzieciństwo bez ADHD, bakterii, psychologów, opiekunek, grodzonych placów zabaw i lekcji baletu. Miałem bandę. Chodziłem do lasu. Sam albo z kumplami. Sam się chroniłem przed złym światem. Trzeba było dawać sobie radę samemu.

Tej samodzielności, ale i świata, życia uczył sport. To idąc na boisko czy halę (sami!) rozmawialiśmy o życiu. Poznawaliśmy zakazany świat – a jakże. To tam gadało się o dziewczynach, imprezach, alkoholu. Tam uczyło się lojalności i honoru – pojmowanego w prosty, dziecięcy sposób – biją naszych to ich bijemy. Tyle, że to jakoś ukształtowało porządnych ludzi. Gdzie na to miejsce gdy z domu wiezie mama, przy boisku czeka z ręcznikiem by się dziecko nie spociło za bardzo, a zwycięstwo niby nie jest ważne? No przy mamie chyba lekki wstyd kłócić się z sędziami?

12:30, stanislaw_pogorzelski
Link Komentarze (2) »
niedziela, 29 grudnia 2013
Mimo, że świat się zmienia i komunikacja się zmienia, czasem warto wrócić do zapomnianych już lekko miejsc. Miejsc jak SiM.

Może nie tylko o sporcie i marketingu, ale chyba częściej będę zaglądał by coś napisać.
22:11, stanislaw_pogorzelski
Link Komentarze (2) »
czwartek, 30 czerwca 2011
Na pisanie czasu brak - mimo, że setki ciekawostek się w branży dzieje. Takiej perełki jednak pominąć nie sposób: reklamy kanału sportowego. Piękne po prostu!






11:04, stanislaw_pogorzelski , marketing
Link Komentarze (6) »
wtorek, 24 maja 2011
Z czego jest w stanie zrezygnować kibic by zobaczyć finał Ligi Mistrzów? Z deseru ? Wakacji ? Premii kwartalnej ? Okazuje się, że prawdziwy fan poświęcić może znacznie więcej... Randka z supermodelką czy mecz? Odpowiedź jest jasna wg przeprowadzonego ciekawego badania.

Całość jest też ciekawym przykładem aktywacji sponsoringu - Heineken nie poprzestaje na pasywnym brandingu stadionów/koszulek. Szuka kolejnych możliwości pokazania swojego zaangażowania w sponsorowaną dyscyplinę w innym kontekście.
11:10, stanislaw_pogorzelski , sponsoring
Link Komentarze (1) »
piątek, 13 maja 2011
Rozstrzygnął się w końcu przetarg na prawa do transmisji piłkarskiej ekstraklasy. Ponownie (i chyba dobrze) głównym zwycięzca został Canal Plus. Głównym bo cześć praw otrzymał Polsat, ale co największa ciekawostka – Europsport, który pokazywać będzie polską piłkę w Europie - choć bez Francji, Niemiec, Hiszpanii, Włoch to i tak będzie to spora szansa dla marketingowców, którzy w spółce Ekstraklasa pracują nad ciężkim produktem „polska piłka ligowa”. Zasięg jest. Czy wykorzystany zostanie. Czas pokaże.

Drugą stroną medalu jest drobna weryfikacja wartości naszych asów. Pierwotna wycena – a raczej oczekiwania, wynosiły nawet 500 mln zł za trzyletni kontrakt - Przecież Euro 2012, stadiony i ogólnie wszyscy kochają piłkę. Spory huraoptymizm, który brutalnie pokerowo sprawdzili oferenci płacąc w zasadzie tyle co za poprzedni okres. Jak widać natury nie da się oszukać…
14:10, stanislaw_pogorzelski , sponsoring
Link Komentarze (1) »
wtorek, 10 maja 2011
Kilka dni temu podczas branżowej konferencji w Mediolanie,  byłem mocno zaskoczony pesymistycznym tonem wypowiedzi przedstawiciela UEFA, który strasznie dużo zagrożeń widział dla spokojnego rozwoju biznesu wokół piłki. Jako podstawowe zadanie na najbliższe trzy lata wskazał walkę o „czystość finansową” – chodzi tu zarówno o gigantyczne zadłużenie topowych klubów, pranie brudnych pieniędzy jaki ustawianie wyników spotkań.

Coś na rzeczy jednak jest – bezpośrednie wsparcie finansowe organów ścigania to wyraz może jeszcze nie desperacji, ale determinacji na pewno.
13:14, stanislaw_pogorzelski , sport
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 25 kwietnia 2011
Dyscyplina za którą nie przepadam, ale talentów marketingowych nie można im odmówić...

09:17, stanislaw_pogorzelski , marketing
Link Dodaj komentarz »
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 39