wtorek, 17 listopada 2015
21-22 listopada 2015 roku w Rumi (pomorskie) odbędzie się XII edycja Pucharu Świata Zawodowców w armwrestlingu (siłowanie na ręce) ZŁOTY TUR WORLD CUP – Rumia 2015. Tuż potem – 23-24 listopada 2015 roku – odbędą się II Mistrzostwa Świata w siłowaniu się na rękę osób niepełnosprawnych.

Puchar Świata Zawodowców w armwrestlingu to najbardziej rozpoznawalna na świecie impreza w siłowaniu na ręce. Na specjalne zaproszenie organizatorów w zawodach weźmie udział prawie 200 najsilniejszych zawodników z ponad 25 krajów i 6 kontynentów w tym z Afryki, Ameryki Południowej i Północnej, Australii, Europy oraz Azji.

- Rumia stawia na światowy sport. Naszym gościem był najlepszy polski koszykarz – Marcin Gortat, współorganizowaliśmy pierwsze w historii kraju zawody triathlonowe pod szyldem Ironman 70.3, teraz przyszła pora na Puchar Świata Zawodowców w Armwrestlingu – mówi Michał Pasieczny, burmistrz Rumi.

- O tytuł najsilniejszego zawodowca walczyć będzie prawie 200 zawodników ze światowej czołówki. Zawody odbędą się w 7 kategoriach wagowych męskich i kategorii OPEN oraz 4 kategoriach dla kobiet. Pula nagród w tegorocznej edycji starcia zawodowców wynosi ponad 34 200 $ - mówi Paweł Podlewski, jeden z organizatorów imprezy.

10:41, stanislaw_pogorzelski
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 08 grudnia 2014
Zmiany i nowości. To i coś wypada teraz czasem napisać :)


18:48, stanislaw_pogorzelski
Link Komentarze (1) »
poniedziałek, 16 czerwca 2014


Piękne zdjęcie stadionu mające pokazać jaki to mundial jest niesprawiedliwy. Może i jest. Tyle, że by być zupełnie sprawiedliwym warto by pstryknąć takich zdjęć kilka. W Mediolanie, Amsterdamie czy Gdańsku. Podobne będą.
Tagi: Mundial
13:13, stanislaw_pogorzelski
Link Komentarze (3) »
piątek, 13 czerwca 2014
Produkty kupujemy biorąc pod uwagę nie tylko jakość czy cenę, ale także emocje. Rolą marketera jest oczywiście sprawić by konsument o relacji marki i sportowca nie zapomniał. To m.in. dedykowane oferty sygnowane oznaczeniami klubu czy ligi, to branding punktów sprzedaży, to kampanie reklamowe z udziałem sportowców, to aktywacje produktowe w halach czy na stadionach.

Marketerzy cały czas z tyłu głowy muszą mieć scenariusze kryzysowe - co będzie z marką utożsamiana z naszym sportowcem czy drużyną gdy stanie się coś złego? Zachowa się źle? Niesportowo? Wszystko co powyżej iść może w diabły - na nic rewelacyjny branding... Co gorsza od wczoraj nie tylko o sportowca wypada się martwić. Jeśli marką jest Japonia, to jej reprezentant w postaci sędziego sporo wczoraj złego narobił.

#dzieńbezsushi
15:29, stanislaw_pogorzelski
Link Komentarze (1) »
poniedziałek, 26 maja 2014
Atmosfera wokół zakładów sportowych w Polsce zaczyna lekko się poprawiać. Dowodem na to jest sponsoringowa ofensywa Totolotka, gdzie po umowach z Lechią Gdańsk, Górnikiem Zabrze przyszedł czas na Wisłę Kraków. Zabawny dość zbieg okoliczności z ostatnim zamieszaniem z jednym z piłkarzy podpatrzonym w punkcie bukmacherskim, ale to taka lekka niefortunność. Większą chyba była kampania wizerunkowa innego operatora – STS z udziałem Piotra Reissa, wciąż oskarżonego o ustawianie wyników spotkań.

Co ciekawe trudno się połapać który z polskich bukmacherów jest największy – co czytam, to każdy z prezesów deklaruje, ze właśni oni. Tu np. liderem jest właśnie STS. Ważne jednak, że coś się dzieje. Może niedługo będzie można na spokojnie o hazardzie rozmawiać?


16:39, stanislaw_pogorzelski
Link Komentarze (1) »
środa, 14 maja 2014

W dyskusjach o styku sportu i hazardu często padały tezy o tym, że polskie ustawodawstwo w końcu zostanie przez unijnej organy utrącone. Poniższy link w pewnym sensie to zapowiadać może, ale pobieżne na razie przeczytanie całej sentencji wyroku nie zapowiada szybkich zmian. Z jednej strony jest podkreślenie wartości jaką jest swobodny przepływ kapitału w obrębie UE, ale równocześnie troska o bezpieczeństwo konsumentów, ograniczanie uzależnień i walka z przestępczością jest ważniejsze. Ustawodawcom pozostaje jedynie więc uzasadniać w odpowiedni sposób, a trwać to będzie i będzie. Nawet gdy polityka fiskalna hipokryzją wprost jest określana (w tym przypadku Austrii).


Tagi: hazard sport
17:11, stanislaw_pogorzelski
Link Dodaj komentarz »
poniedziałek, 31 marca 2014
Lektura raportu opracowanego przez Komisję Europejską wyraźnie pokazuje gdzie kryje się bardzo, bardzo duże niebezpieczeństwo dla branży marketingowej i sponsoringowej. Coraz mniejszy odsetek uprawiających sport to zmniejszające się zainteresowanie produktami/usługami sportowymi i około sportowymi. Jak przekonać kogoś kto za młodu nie grał i nie poczuł murawy boiska pod stopami? Nie wygrał ważnego meczu? Jak ma zapłacić by oglądać emocje? Martwimy się mocno w kontekście problemów społecznych jakie rodzi brak aktywności młodych i przyszłych kosztów ich leczenia, a na bardziej powinniśmy patrzeć na rynek, który się mocno przez to kurczy.
15:48, stanislaw_pogorzelski
Link Komentarze (1) »
czwartek, 27 marca 2014
Wisła Kraków z dumą ogłosiła, że UFA Sports przejmie od klubu kwestie związane z poszukiwaniem sponsorów oraz zarządzania marketingiem. Wewnętrzny dział w ramach klubu ma zostać zlikwidowany.

Dziwne to dość się wydaje, bo choć powszechną praktyką w biznesie jest wypychanie usług na zewnątrz, to marketing i ogólne zarządzanie marką zazwyczaj zostaje przy orderach.
15:05, stanislaw_pogorzelski
Link Dodaj komentarz »
wtorek, 25 marca 2014

Zaktywizowała się ostatnio branża hazardowa - chyba po lekturze raportów finansowych za 2013 rok. Fortuna, czyli jeden z kilku legalnie działających w Polsce operatorów zakładów bukmacherskich, zorganizowała konferencję, której głównym tematem była publikacja raportu doradczej firmy Roland Berger.  Raportu rzecz jasna o kondycji branży w Polsce i o tym jak bardzo jest źle.


Według szacunków - to ważne słowo, bo  o metodologii badawczej na razie nic nie wiadomo – w obrotach na polskim rynku internetowych gier losowych  (w granicach 5 mld PLN), jedynie niecałe 10 % mają stanowić operatorzy legalni. Pozostałe to dobrze znane brandy jak bwin, bet365, bet-at-home etc.  Zatem sytuacja skandaliczna, jak powiedział jeden menadżerów Fortuny – który zdaje się wiele lat pracował dla jednego z operatorów internetowych.


Czujny czytelnik zwróci uwagę, że rynek gier losowych to także poker. To także thunderball’e (czyli mega kumulacyjne loterie).  To także ruletka. Ile z tych miliardów to zakłady sportowe? Nie dosłyszałem, może to w kolejnych wersjach raportu się znajdzie.


Stawia to pod znakiem zapytania alarmistyczną tezę, że polski sport stracił i traci ogromne środki od potencjalnych sponsorów. Teza z wielu stron ryzykowna. Ciekawie choćby brzmiały słowa o tym, że bukmacherzy musieli zniknąć z polskiego sportu wygłaszane przez przedstawiciela Fortuny na… obficie obrandowanym stadionie Legii. Również nie do końca rozumiem dlaczego tak się branża sportowa uparła na sponsorów hazardowych. Kto kogo bardziej potrzebuje: sport hazardu czy hazard sportu? Zniknęli jacyś sponsorzy pojawili się kolejni. W czym problem?  Są kraje gdzie sport kompletnie bez hazardu ma się wyśmienicie. Przykład? USA. To małżeństwo nie z musu, ale z rozsądku. Każda ze stron ma jednak alternatywy.


I nie wiadomo skąd Czesław Lang na potrzeby konferencji raczył stwierdzić, że  Na całym świecie firmy bukmacherskie należą do największych sponsorów klubów i imprez sportowych”. Ja widzę banki, samochody, piwo, firmy logistyczne, napoje, ubezpieczenia… Nie jestem pewien czy się hazard do pierwszej dziesiątki załapie!


Hazard to wiedza jak widać często tajemna – ale cóż, nie każdy wie tyle co Gaming 5.0

11:55, stanislaw_pogorzelski
Link Dodaj komentarz »
niedziela, 02 marca 2014
Ależ motywator się trafił...

Chyba nic innego nie pozostaje niż intensywniej pisać gdy do grobu złożono?
22:15, stanislaw_pogorzelski
Link Komentarze (1) »
 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 39